Samenwerking Berrefonds x Deloitte Belgium

Als Berrefonds kregen we de afgelopen maanden heel mooie en warme steun van Deloitte Belgium voor het uitbouwen van een CRM-systeem helemaal op maat van het Berrefonds. We zijn ontzettend dankbaar dat we deze kans kregen en delen hier met plezier onze ervaring.

‘Uit persoonlijke ervaring weet ik dat het Berrefonds in donkere tijden voor gezinnen toch dat beetje troost en verbondenheid kan bieden dat echt essentieel is in het rouwproces. Enkele jaren geleden kon ik ook tijdens een van onze Deloitte Impact Days een kijkje achter de schermen nemen toen we een dagje als vrijwilligers mee aan de slag gingen. Het Berrefonds team is sindsdien zeker in mijn gedachten gebleven.’ zegt Kelly Dorekens, sterrenmama van Silver* en Partner bij Deloitte Consulting. 

Onze vzw is voor haar werking voor het grootste deel afhankelijk van giften en donaties en heeft slechts een heel klein aantal medewerkers. Het werd dan ook een steeds grotere uitdaging om de vele contacten en donateurs van het Berrefonds in beeld te krijgen. Dankzij een intensief en heel diepgaand traject met Deloitte Belgium heeft Berrefonds nu een doordacht CRM-systeem helemaal op maat van onze noden kunnen ontwikkelen.

‘Toen ik hoorde dat Christine en Wouter graag stappen wilden zetten in het digitaal ondersteunen van hun activiteiten met de Salesforce Non Profit Cloud was ik meteen overtuigd dat we hen hiermee moesten helpen. Na een eerste gesprek samen met collega Leen Bruggeman wisten we meteen dat het goed zat. Onze purpose teams waren ook snel aan boord en voor we het wisten hadden we goedkeuring van zowel Deloitte Consulting als Deloitte België om dit project als purpose investering op te nemen.’ Voegt Kelly toe.

‘Dankzij de implementatie van Salesforce in het hart van onze organisatie, krijgen we eindelijk een duidelijk overzicht van al onze contacten. We kunnen de informatie over giften, professionele samenwerkingen en opportuniteiten op één plek bewaren. Ik ben er zeker van dat dit alweer een mijlpaal is in de professionalisering van onze vzw. Dit zal ons de komende jaren zeker helpen om op een doordachte manier keuzes te maken en de toekomst van onze organisatie veilig te stellen.’ zegt Christine Vandenhole, oprichter van het Berrefonds.

‘Wij zijn Deloitte ontzettend dankbaar. Uiteraard omdat we deze kans van hen hebben gekregen, maar ook om de manier waarop. Want het was een zeer aangename samenwerking waarbij op een heel snelle, behulpzame en empathische manier werd nagedacht over de werking van onze organisatie. Dit was voor ons, zonder eerdere ervaring met CRM-software, een zeer aangenaam en inspirerend project waarin we uitstekend werden begeleid. Het is geweldig om te mogen ervaren dat professionaliteit, innovatie en empathie hand in hand kunnen gaan.’ getuigt Wouter van het Berrefonds.

‘Tijdens onze eerste workshop voelden we meteen hoe het Berrefonds team een actieve rol nam binnen het project. Hun drive om hun organisatie te transformeren vertaalde zich in een grote bereidheid om prioriteiten te stellen in hun business noden en zo een mooie initiële oplossing te definiëren. Ook binnen ons team zagen we een groot enthousiasme en veel energie om hier een steentje aan bij te dragen. We kijken er naar uit om in een volgende fase marketing te ondersteunen in de opzet van relevante campagnes gedreven vanuit Salesforce, alsook het beheer van vrijwilligers te vereenvoudigen.’ zegt Leen Bruggeman, Project Manager en Director bij Deloitte Consulting.

Dankzij dit project van Deloitte Belgium is Berrefonds vzw helemaal klaar om ook in de toekomst gezinnen en hulpverleners te kunnen blijven ondersteunen.

Niet op de foto, maar werkten ook heel hard mee aan dit project: Nico Krekelberg en Armen Gevorgyan van Deloitte.
terug